in

Czy warto jeść kiszonki? Przygotuj się na jesień i zimę

Czy warto jeść kiszonki? Przygotuj się na jesień i zimę

Latem spotykamy wiele świeżych i dorodnych warzyw, ale niestety są one bardzo krótko dostępne, dlatego warto przygotować się na nadejście jesieni i zimy. Kiszone produkty są bardzo zdrowe i pozytywnie oddziałują zarówno na jelita, jak i odporność, która w okresie jesienno- zimowy jest niezbędna. Poznaj kilka produktów, aby wzbogacić swoją dietę.

Dlaczego warto je jeść?

Kiszone i poddane fermentacji warzywa zawierają bakterie kwasu mlekowego, które bardzo pozytywnie działają na florę bakteryjną jelit. Te produkty są o wiele lepszym i naturalnym prebiotykiem, aniżeli jego apteczni zamiennicy; bogactwo błonnika, witamin z grupy B i witaminy C sprawia, iż nasz organizm jest dodatkowo chroniony przed drobnoustrojami, a nasze problemy trawienne znikają. Spożywanie takiego pokarmu jest wskazane dla osób, które cierpią na zmęczenie, brak koncentracji, objawy depresji i problemy układu nerwowego. Ponadto spożywanie wspomnianych produktów wspomaga obniżanie cholesterolu.

Kiszona kapusta

To najpopularniejsza kiszonka w Polsce, jest składnikiem wielu dań, soków i zup. Jej przygotowanie jest bardzo proste, gdyż wystarczy ją ugotować z dowolnymi dodatkami lub po prostu zjeść na surowo.

Kiszone ogórki

Ogórki podczas fermentacji tracą kalorie, dlatego będą idealnym dodatkiem w diecie osób, które dbają o linię. Sprawdzą się również, jako skuteczna pomoc w pokonaniu złego samopoczucia po długiej nocnej imprezie. Nie wylewaj wody po ogórkach, gdyż dzięki niej zadbasz o swoją cerę, będzie ona wypoczęta, nawodniona i nawilżona od środka.

Kiszone buraki

Buraki podane w takiej postaci i sok z kiszonych buraków to prawdziwa bomba witaminowa. Usuwają wolne rodniki, a także pomagają w odpowiednim funkcjonowaniu organizmu, regulują przemianę materii oraz są niezastąpione w walce z anemią. Rekomendujemy spożywanie
takich buraków po kuracji antybiotykowej i dla osób na dietach roślinnych, ponieważ uzupełniają zapotrzebowanie na żelazo.

Soki

Wszystkie soki są o wiele lepiej przyswajane przez nasz organizm, gdyż lepiej trawimy płyny. Nawadniamy dodatkowo dzięki temu organizm i wypełniamy żołądek. Wniosek jest jeden – wprowadź do swojej diety kiszonki, a na pewno tego nie pożałujesz.

Prezent – zrób go sam!

Prezent – zrób go sam!

Pomóż skórze oddychać

Pomóż skórze oddychać