in

Dieta na zdrowe serce – czy wiesz, co jeść?

Dieta na zdrowe serce - czy wiesz, co jeść?

Dieta na zdrowe serce to dieta, która ma na celu uchronienie przed miażdżycą, obniżenie ciśnienia tętniczego krwi oraz wzmocnienie naczyń i serca. Co jeść, by być zdrowym? Jak należy się odżywiać? Zapraszamy do lektury!

Co jeść, by wzmocnić układ krążenia?

Dieta na zdrowe serce powinna być bogata w takie pierwiastki jak selen, potas oraz mangan.

Witaminy, które pomagają wzmocnić układ krążenia to:

  • C (można ją znaleźć w dużych ilościach w papryce, owocach goi, czarnej porzeczce, cytrusach oraz zielonych warzywach)
  • D (w witaminę D bogate są owoce morza)
  • E (występuje w orzechach, kiełkach i olejach roślinnych)

Badania holenderskich naukowców wykazały, że do zmniejszenia ryzyka chorób serca przyczynia się także picie kawy i herbaty (zwłaszcza zielonej i białej), z uwagi na zawarte w tych używkach antyoksydanty.

Jak uchronić się przed miażdżycą?

Dieta przyjazna sercu to dieta bogata w owoce i warzywa. Aby obniżyć poziom cholesterolu we krwi, należy spożywać pokarmy bogate w witaminę B3, takie jak np. chude mięso lub avocado. Powstawaniu zatorów w naczyniach krwionośnych zapobiega witamina B6, którą można znaleźć na przykład w płatkach owsianych oraz nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, zawarte między innymi w tłustych rybach.

Badania wykazały, że na układ krwionośny ma pozytywny wpływ czerwone wino. Wino zawiera duże ilości antyoksydantów oraz takie pierwiastki jak potas, magnez, wapń i żelazo, dzięki czemu może chronić przed miażdżycą, nadciśnieniem i zakrzepami. Należy je jednak spożywać w umiarkowanych ilościach, ponieważ nadużywanie alkoholu może wywołać całkiem odwrotny do zamierzonego efekt i przyczynić się do rozwinięcia nadciśnienia tętniczego, trwałego uszkodzenia naczyń krwionośnych oraz powodować zaburzenia rytmu pracy serca.

Dieta na zdrowe serce – najważniejsze porady

Zapamiętaj kilka ważnych zasad i wprowadź je od razu w swoim życiu i diecie.

By cieszyć się zdrowym sercem, należy:

  • Ograniczyć ilość cukru i soli w posiłkach
  • Unikać produktów typu Fast food
  • Ograniczyć ilość spożywanych niezdrowych słodyczy
  • Wprowadzić do diety nienasycone kwasy tłuszczowe
  • Ograniczyć używki

Szukasz ciekawych i przydatnych porad dotyczących zdrowej żywności, diety i aktywnego trybu życia? Sprawdź koniecznie serwis Porady.org. Dział Zdrowie oraz Porady zdrowotne na pewno Cię zainteresuje!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Loading…

0

Comments

0 comments

Jakie śniadanie do szkoły jest najlepsze?

Jakie śniadanie do szkoły jest najlepsze?