Tarot Online

Dlaczego copywriterzy zarabiają tak mało?

Niniejszy artykuł pod tytułem Co zrobić, gdy WordPress sprawia trudności? Skorzystaj z pomocy nie stanowi porady, ani nie jest materiałem edukacyjnym, a jedynie przedstawia wyłącznie opinię jego autora. Oznacza to, że wszystkie informacje, które u nas znajdziesz na temat Co zrobić, gdy WordPress sprawia trudności? Skorzystaj z pomocy należy traktować jako forma rozrywkowa, a każdą decyzję podejmować wyłącznie samodzielnie w oparciu o właśne doświadczenie oraz rozsądek. Nie tylko nie zachęcamy, ale wręcz odradzamy wykorzystywanie znalezionych tutaj informacji w każdym celu i w każdej sferze życia prywatnego oraz zawodowego.

Czym zajmują się copywriterzy wie chyba większość osób. Ich zadaniem jest głównie tworzenie sloganów reklamowych i tekstów na istniejące już najczęściej strony internetowe oraz tworzenie artykułów zarówno pozycjonujących jak i tematycznych.

Co sprawia, że copywriterzy zarabiają niewielkie pieniądze? Poniekąd mają oni swój wkład w taki wygląd sprawy. Niewiedza dotycząca stawek copywritingowych powoduje, że wiele osób działających jako wolni strzelcy nieświadomie oferuje usługi za dużo niższe pieniądze niż powinno być to czynione. Prowadzi to do przymusowego obniżenia stawek przez resztę osób z branży, ponieważ niewielu zleceniodawców będzie chciało zaoferować przykładowo trzykrotność ceny, którą zobaczył u innego copywritera. Uderza więc to w zarobki copywriterów, co sprawia, że zawód ten staje się coraz mniej opłacalny. Kolejny z powodów, nieco związany z poprzednim, dotyczy copywriterów zatrudnianych na umowę o pracę. Stawka nie jest jasno określana, dlatego w zależności od firmy może wynosić nawet jedyne 1000 zł.

Kolejnym powodem pogarszającej się sytuacji finansowej copywriterów są coraz większe prowizje pobierane przez panele, z których korzysta wielu początkujących (lecz nie tylko). Są one dobrym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą martwić się o brak zleceń oraz nie zamierzają zakładać własnej działalności, aczkolwiek odbija się to mocno na wynagrodzeniu. Portale copywritingowe odciągają część niewielkich i tak zarabianych przez zleceniobiorców sum pieniędzy. Jest to bez wątpienia przyszłościowy zawód, gdyż coraz więcej firm woli zlecić tekst lub slogan reklamowy profesjonaliście mając pewność, że praca zostanie wykonana starannie i merytorycznie. Rąk do pracy jednak wciąż brakuje. Z czego to wynika? Głównie właśnie z wysokości zarobków. Nie ma co dziwić się copywriterom, którzy rezygnują, ponieważ stosunek ilości wykonanej pracy (kontakt z klientem, umiejętne znalezienie dobrych źródeł a następnie duża ilość czasu spędzona na intensywnej pracy umysłowej) do wynagrodzenia jest nieadekwatny.

Branża copywritingu przechodzi aktualnie paradoksalny okres przepełniony słońcem i czarnymi chmurami jednocześnie. Zleceń jest coraz więcej, co spowodowane jest nie tylko rozrostem popularności tego zawodu, ale też masowym rezygnowaniem z działalności przez copywriterów. Z drugiej strony, coraz bardziej dramatyczne stawki za wykonywaną pracę nie angażują wielu nowych osób i sprawia, że z pozoru szybki rozwój branży cofa się w jeszcze bardziej zastraszającym tempie. Można jedynie liczyć na uregulowanie wynagrodzeń copywriterów w zależności od sposobu wykonywanej pracy, co jest sporą szansą na pchnięcie biznesu do przodu i zachęcenie do działania wielu utalentowanych ludzi.

Chcesz zarabiać więcej jako copywriter? Sprawdź porady w Porady.org.